Planujesz wyprzedzić swoją konkurencję w internecie? Dobrym wyborem w przypadku większości stron będzie pozycjonowanie. Zanim jednak zdecydujesz się na wybór tej metody promowania swojej oferty, przeczytaj nasz krótki poradnik i poznaj kilka podstawowych kwestii związanych z działaniami SEO.

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?

Dla osób, które działają w zupełnie innej branży niż marketing internetowy, odpowiedź na pytanie, czym jest pozycjonowanie strony internetowej, może być wyzwaniem. Najprościej definiując – pozycjonowanie polega na prowadzeniu działań dążących do poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Składa się ono z szeregu czynności, takich jak: zmiany w kodzie witryny, optymalizacja techniczna obejmująca zmianę adresów URL i wdrożenie przekierowań, pozbycie się duplicate content, publikacja treści nasyconych frazami kluczowymi, dodanie wewnętrznych linków. Dzięki pozycjonowaniu polepszy się widoczność danej strony na wybrane frazy kluczowe w wyszukiwarce i zwiększy liczba odwiedzin użytkowników w witrynie. Część osób być może zainteresuje się ofertą i przeobrazi w klientów.

Jak długo trwa pozycjonowanie witryny i od czego to zależy?

Pozycjonowanie to długotrwały proces – niecierpliwi muszą więc uzbroić się w cierpliwość, jeśli zdecydują się na taką metodę pozyskiwania klientów. Zanim zobaczysz pierwsze zmiany w postaci większej liczby odwiedzin, może minąć kilka miesięcy, pół roku, rok, a nawet dwa lata. Czas trwania pozycjonowania zależy od mnóstwa czynników, takich jak konkurencyjność branży, w której działa firma, wielkość sklepu online, jakość i ilość treści w witrynie, trudność  pozycjonowania wybranych fraz. Niektóre słowa kluczowe wymagają nawet działań prowadzonych przez kilka lat, by znaleźć się na wysokiej pozycji w Google. Pamiętaj też, że pozycjonowanie jest procesem ciągłym – jeśli chcesz zachować widoczność swojej strony, nie możesz przerwać działań.

Co oznaczają etyczne metody pozycjonowania?

Zanim zlecisz pozycjonowanie agencji, sprawdź też, czy stosuje ona w pełni legalne, zgodne z wytycznymi wyszukiwarek metody pozycjonowania. Należą do nich:

  • tworzenie wartościowej i unikalnej treści odpowiadającej na pytania użytkowników,
  • optymalizacja witryny pod kątem technicznym, czyli poprawa struktury adresów URL i meta tagów oraz szybkości ładowania,
  • link building, czyli pozyskiwanie linków do witryny z wiarygodnych i powiązanych z nią tematycznie stron.

Do nieetycznych metod, za które strona internetowa może zostać ukarana, należą:

  • keyword stuffing – umieszczanie słów kluczowych w treściach w sposób nienaturalny i spamerski,
  • pozyskiwanie linków poprzez spamowanie na forach internetowych i tworzenie farm linków,
  • ukrywanie treści za pomocą umieszczenia białego tekstu na białym tle.

Tylko etyczne techniki pozycjonowania pomogą Ci w uzyskaniu naturalnych i trwałych wyników wyszukiwania. Stosując je, nie musisz się obawiać kary ze strony wyszukiwarki.

Czym są raporty dotyczące pozycjonowania?

Wato też się dowiedzieć, czy specjalista lub agencja regularnie dostarcza raporty dotyczące pozycjonowania witryny. W takim dokumencie znajdują się informacje odnośnie do pozycji witryny na poszczególne frazy kluczowe (na przykład odpowiedź na pytanie, ile kluczowych słów wygrywa walkę o pierwsze, drugie lub trzecie miejsce na pierwszej stronie wyszukiwania), dane dotyczące linków przychodzących i optymalizacyjnych działań. W raporcie mieszczą się również statystyki obejmujące ruch organiczny w witrynie, czyli liczbę odwiedzin użytkowników, którzy trafili na stronę za pomocą wyszukiwarki Google. Dokument może mieścić także dane dotyczące konkurencji – jej pozycji w wynikach wyszukiwania i liczby przychodzących linków. Dzięki takim sprawozdaniom zyskasz możliwość śledzenia postępów pozycjonowania i przemyślenia ewentualnych korekt działań.

Bez względu na to, czy interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie, czy w innej lokalizacji w Polsce, zapraszamy do poznania oferty agencji marketingowej IBIF pod adresem: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.